Google PlusFacebook
Рехабилитация и кинезитерапия
REHASOFIA

Болки във врата

Болките във врата са силно разпространени както при  кръста , хората биват поне веднъж в живота си засегнати, разбира се можем да бъдем засегнати във всяка възраст ,но най-често е в средна възраст.

Статистиките показват ,че много често проблемите във врата не са опасни и могат да изчезнат от само себе си. Отключващи  фактори  за болките могат да бъдът многострани, понякога хроничния стрес , лошата позиция  , прекомерното еднотипно натоварване, хроничния мускулен спазъм, настинки ,дегенеративни заболявания , дискови приоблеми, от съпътващи заболявания и други. Въпреки едно основно детайлно преглеждане по някога е трудно да се установи кой е причинителят на болката. Преди се смяташе ,че дегенеративните изменения са повод за проблемите , но изследванията днес доказват че болките  независимо от таво могат да се появът.

Кога болките във врата могат да бъдат опасни?

Болките във врата са силно неприятни, но въпреки детайлното изследване, много често не може да се стигне до едно добре медицинско аргументирано обеснение. Тогава  въпроса  е кога трябва да сме по внимателни?

  • При скорошни травми, наранявания, особено при травма с камшичен удар
  • Темперетура в областа на врата или обща съчетана с болки във врата (особено при комбинация с нощно потене)
  • Периодични болки като всеки следващ път степента на болка е по-голяма
  • Болки комбинирани с изтрапвания и парези по крайниците, намалена сила или просто по различно усещане на допир
  • Болка със съчетана вече известна остеопороза или туморно заболяване
  • Необеснимо и нецеленасочено загуба на тегло
  • Болки във врата със вече известно ревматично заболяване 

Как е възможно да намалеем възможноста за болки във врата?

Намалената подвижност , едностранотто и еднотипно натоварване ( има се предвид  лошата  позиция и репитаторните движения)и хроничния стрес могат да благоприятстват появата на болките или сами по себе си да водят до появата им. При някои от тези фактори , добре е да предприемете превантивни мерки, като:

  • Спорт и движения подобряващи издръжливоста ( ходене ,NordicWalking и други)
  • Целенасочени упражнения(..
  • Засилване на цялостната мускулатурата и по-целанасочено стабилизаторите (например Пилатес , Чи-гун , Фитнес и други)
  • Отпускащи методи (автогенетична тренировка , йога , молитва и други)
  • Разговори с приятели които ви действат положително, социални неща които ви правят щасливи
  • Подобряване на собствената позиция по време на работа и свободното време

Теловите тренировки подсилват мускулите и костите , подобряват подвижноста и контрола ни върху движенията и това ни кара да се чустваме по- добре в тялото си. Този тип упражнния имат и много добро влияние върху подсилването на стабилноста на психиката.

Отпочиването и залежаването водят по скоро до порочен кръг, слабата мускулатура отслабва още повече а скъсената се напряга също повече , центърът на тежеста се измества често напред  и това подсилва горе изброените фактори още повече, съответно това води до промени и в долните сегменти , като моминска гърбица (лека мастна издутина в областа на врата) , изгърбване и изместване на раменете напред и т.н. Как ще протече болезнения процес при повечето болезнени състояния във врата е по скоро във вашите ръце.